Configurare MX records pentru server de email prin Google Apps

Daca doriti sa folositi Google Apps pentru servicii de mailing (trimiterea sau primirea de mesaje e-mail), in locul celui oferit de catre Claus Web, va trebui sa faceti cateva setari in contul dumneavoastra de gazduire pentru domeniul ales. Va trebui sa faceti o configurare a MX-urilor domeniului dumneavoastra catre serverele de mail apartinand Google.

Primul pas este sa va logati in contul dumneavoastra de cPanel, sa navigati la meniul MAIL si sa alegeti optiunea MX ENTRY.

mx1

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Selectati domeniul pentru ca doriti sa faceti setarile.

mx2

 
 
 
 

Alegeti AUTOMATICALLY DETECT CONFIGURATION de la optiunea EMAIL ROUTING.

mx3

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Stergeti intratile actuale MX, apasand pe delete.

mx4

 
 
 
 
 

Adaugati un MX record pentru serverul de mail GOOGLE, ca si in imaginea de mai jos, introducant PRIORITY “1” si ASPMX.L.GOOGLE.COM la DESTINATION.

mx5

 
 
 
 
 
 
 
 

Continuati sa repetati acest process pentru urmatoarele servere de mail:

Priority

Destination

1 ASPMX.L.GOOGLE.COM
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
10 ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM
10 ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM

La sfarsit, va trebui sa aveti urmatoare intrari :

mx6

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dupa aceste modificari, daca doriti sa configurati intr-un client de mail (ex: Microsoft Outlook, Thunderbird, etc) o adresa apartinand contului pentru care ati facut modificarile in MX records, trebuie sa tineti cont ca va trebui sa faceti cateva setari speciale:

La Incoming mail server va trebui sa fie adaugat “pop.gmail.com” , iar la Outoing mail server “smtp.gmail.com”. Porturile de intrare vor fi Incoming 995 si Outgoing 465 cu SSL activ. Aceste setari se realizeaza din meniul Account Settings al programului dumneavoastra de gestionare e-mail.

 


sugestii in folosirea Microsoft Outlook

dorim sa va oferim anumite sugestii in ceea ce priveste folosirea Microsoft Outlook

– pentru serverele care necesita autentificare la trimitere de email prin SMTP este necesar sa bifati My Server Requires Authentification

– pentru serverele care folosesc email-uri virtuale , la configurarea Outlook-ului userul este de fapt email-ul complet

– pentru cei care au foarte multe email-uri salvate in INBOX recomandam clasificarea email-urilor pe foldere si nu in ultimul rand arhivare periodica

– arhivarea email-urilor in Outlook este necesara pentru o mai buna functionalitate , iar noi recomandam arhivarea odata la 3 luni; alegeti din meniul FILE butonul ARCHIVE

– nu trimiteti niciodata un email mai mare de 50 MB

https://www.clausweb.ro/intrebari-frecvente.php