Ce inseamna eroarea „502 Bad Gateway”?

Este una dintre cele mai intalnite erori si se intampla in mod regulat nu numai site-urilor WordPress ci chiar si serviciilor populare precum Gmail, Twitter si Cloudflare.

De cate ori accesati o pagina web browserul dvs trimite o solicitare catre serverul web, care primeste si proceseaza solicitarea, dupa care resursele sunt trimise inapoi cu un header si un cod HTTP.

Codurile HTTP nu sunt vizibile pana nu se prezinta o problema, ceea ce este anuntat de catre web server impreuna cu un cod de eroare privind modul de diagnosticare.

 

Eroarea 502 Bad Gateway indica faptul ca cererea a fost acceptata dar serverul web a impiedicat indeplinirea acesteia, mai exact solicitarea dureaza prea mult timp ca serverul sa raspunda.

Aceasta intarziere poate fi din cauza traficului mare, din cauza unei teme sau a unui plugin. Rareori poate fi cauzata de configurari gresite a serverului.

Datorita diferitelor browsere, sisteme de operare si servere web eroarea 502 se poate prezenta in mai multe moduri diferite:

-502 Bad Gateway

-Error 502

-HTTP Error 502 – Bad Gateway

-502 Service Temporarily Overloaded

-502 Proxy Error

-502 Server Error: The server encountered a temporary error and could not complete your request

-HTTP 502

-Temporary Error (502)

-502. That’s an error

-502 bad gateway Cloudflare

-Bad Gateway: The proxy server received an invalid response from an upstream server

-Un ecran alb gol

 

Va prezentam cateva exemple in imagini:

 

 

Eroarea 502 , poate provoca un impact negativ asupra SEO daca nu este remediata intr-un scurt timp dar daca Google nu are sansa sa-l acceseze cu crawlere sau acestea pot accesa pagina din cache, nu poate fi o problema.

Fiindca eroarea poate fi din partea clientului nu doar din partea retelei/web serverului, va prezentam cateva posibile solutii pentru remedierea acesteia.

1.Reincarcati pagina

Asteptati cateva minute dupa care incercati reincarcarea paginii ( apasati F5 sau CTRL+F5).

Posibil sa fie o supraincarcare a serverului web in momentul respectiv. Incercati si din alte browsere sau recomandam utilizarea unui instrument de verificarea live al paginii.

 

2.Goliti/stergeti memoria cache al browserului

Ori de cate ori intampinati probleme asemanatoarea o golire al memoriei cache poate avea efecte pozitive.

La majoritatea browserilor apasand butoanele CTRL+SHIFT+DELETE se poate accesa pagina in acest sens, iar cu ajutorul unui singur click se poate goli memoria cache.

3.Configurari gresite in zona DNS sau perioada de propagare

In cazuri rare, erori de DNS pot cauza ca serverul sa afiseze eroarea 502 pentru care rezolvarea poate fi un “Flush DNS”.

Pentru utilizatori de windows: logati-va ca administrator in pc, accesati search bar-ul si tastati CMD.exe dupa care deschideti aplicatia Command Prompt si introduceti codul “ipconfig /flushdns” in interfata CMD.

Pentru utilizatori macOS: accesati ‘’Command Terminal’’ si introduceti comanda “dscacheutil -flushcache” in interfata.

La anumite modificari in zona DNS sau transferul unui cont de pe un server pe altul introduce domeniul in propagare ce poate dura pana la 24-48 ore in functie de providerul de internet.

 

4.Dezactivati temporar serviciul CDN sau paravanul de protectie (Firewall)

Acesta se poate realiza din panoul de administrare al paginii dvs. sau redenumind folderul respectiv unde se afla acesta.

Prin urmare acesta va elimina stratul suplimentar care a fost creat intre browserul dvs. si serverul de gazduire.

Eroarea 502 se poate intampla si cu furnizorii care ofera protectie DDOS sau servicii proxy, cum ar fi CloudFlare, deoarece exista firewall suplimentar.

Exista doua variatii cu eroarea 502 legata de CloudFlare:

– inseamna ca problema se afla pe partea celor de la Cloudflare.

– inseamna ca problemele se afla la web server.

5.Verificati temele si pluginurile

Dezactivati unul cate unul temele si pluginurile instalate si activate.

De foarte multe ori motivul pentru care scripturile si interogarile au fost anulate de server se datoreaza codului gresit de pe site-ul dvs, posibil de la un plugin sau tema.

Acestea se pot dezactiva din panoul de administrare sau redenumind folderul respectiv din cPanel – File Manager.

Asigurati-va ca toate pluginurile, temele si platforma respectiva sunt actualizate la zi.

Asigurati-va ca site-ul ruleaza la o versiune suportata de PHP. Acesta se poate modifica oricand din cPanel accesand meniul MultiPHPManager.

 

6.Verificati logurile de erori

In contul dvs de cPanel, la meniul “Metrics”, la sectiunea “Errors” puteti analiza logurile.

Exista posibilitatea ca logurile sa fie afisate in ordine cronologica inversa. Fiecare log incepe cu afisarea datei si este continuat cu indicatia LogLevel, ce indica severitatea erorii. Acesta va fi urmat de IP-ul clientului, ce indica din cauza cui a aparut problema. In final mesajul va contine calea catre fisierul afectat.

Trebuie verificate si error_logurile de pe cont, eventual fisierele de erori ce sunt generate de catre site, CMS-ul folosit.

Lista indicatiilor dupa severitatea LogLevel:

Emerg – problema este o urgenta, iar serverul este indisponibil

Alert – trebuie sa luati masuri imediat

Crit – indica o conditie critica

Error – s-a produs o erorare

Warn – este o avertizare despre problema aparuta , dar nu criticala

Notice – serverul functioneaza corespunzator, indica detalii semnificative despre conditia serverului

Info – informatii generale

Debug – aceste mesaje contin detalii cand “debugging mode” este activat

 

In cazul in care aveti acces SSH , aveti posibilitatea sa rulati o comanda pentru vizualizarea logurilor de eroare:

Apache: /var/log/apache2/error.log

NGINX: /var/log/nginx/error.log

 

7.Reporniti seviciile PHP-FPM

In cazul in care aveti acces in WHM, acesta se poate realiza la meniul PHP-FPM Service for Apache:

8.Verificati cu cei de la hosting

Uneori, o interogare, un script sau o solicitare va dura prea mult si prin urmare, este anulata sau eliminata de server.

Pe serverele shared pot fi implementate scripturi de terminare, de ucidere.

Practic, ceea ce face acest lucru este ca va termina o cerere dupa o anumita perioada de timp, astfel încat sa nu creeze un downtime la site sau sa aiba impact asupra altor utilizatori.

Mai pot fi momente cand severul pur si simplu nu este accesibil, fie ca este defect sau nu exista conexiune.

 

In concluzie, exista destul de multe lucruri pe care le puteti verifica pentru a depana o eroare 502 Bad Gateway.

Claudiu Cadar a scris 65 articole