Ce inseamna ‘Error 404 – Not found’?

Eroarea 404 este cat se poate de clara. Aceasta apare cand se acceseaza intr-un site o resursa care nu exista (exemplu un fisier). Pentru a avea mai multe detalii despre eroare, puteti verifica in contul dvs. CPanel, sectiunea Logs -> Error Log.

Cele mai des intalnite cauze pentru aparitia erorii 404 sunt:

– URL-ul a fost tastat incorect in browser

– Numele de domeniu solicitat nu mai exista

– Link-ul este vechi/invalid si duce catre o pagina care nu mai exista

–  Fisierul solicitat nu exista/a fost mutat/sters

Cu ajutorul instrumentului gratuit Google Search Console aveti posibilitatea sa verificati daca sunt link-uri invalide in site-ul dvs. Mai mult de atat, acest instrument ofera informatii despre traficul dvs de cautare, date despre termenii de cautare, de exemplu prin ce cuvinte cheie ajung vizitatorii pe pagina dvs, ce dispozitive folosesc, din ce tari provin si  informatii privind indexarea site-ului.

Linkurile invalide sunt acele linkuri care directioneaza vizitatorii catre resurse inexistente, care pot fi pagini interne sau externe (catre alte domenii). Acestea pot fi invalide deoarece s-a schimbat URL-ul acelei pagini sau s-a sters continutului acestuia.

Este recomandat sa personalizati pagina de eroare 404 care include un mesaj scurt, explicativ cu posibile cauze pentru afisarea erorii respective sau sa contina link-uri conexe, de exemplu catre pagina principala sau o subpagina. Aceste masuri ar putea convinge vizitatorul sa nu paraseasca pagina dvs. imediat dupa aparitia erorii 404.

 

Incercati sa reincarcati pagina cu ajutorul butonului F5 de pe tastatura sau cu butonul de actualizare in bara de adrese. In mare parte al cazurilor nu ajuta , dar poate fi vorba de un blocaj temporar dintre serverele web si pagina accesata, ce se intampla foarte rar.

 

 

Verificati adresa URL introdusa, este posibil sa fie gresita. Daca ati accesat URL-ul de pe o alta pagina web printr-un link de legatura, este posibil ca acesta sa fie incorect. In acest caz verificati adresa pentru erori evidente.

In cazul in care adresa URL este descriptiva sau aveti cunostinte legate de numele articolului sau paginii, puteti utiliza cuvintele cheie pentru cautarea in site. Daca site-ul nu are o caseta de cautare, puteti utiliza orice motor de cautare, de exemplu Google.

 

Exista posibilitatea ca pagina cu eroarea respectiva sa fi fost salvata in memoria cache al browserului, ce puteti verifica golind memoria cache dupa care reincarcati pagina dorita. Aceasta se poate realiza prin apasarea butoanelor Ctrl+Shift+Delete dupa care dati click pe Clear Data. Dupa aceasta procedura incarcarea unor site-uri web poate dura cateva secunde, deoarece reincarca toate datele stocate anterior.

Incercati sa efectuati un flush DNS , ceea ce sterge cache-ul DNS, dupa care forteaza o noua cautare DNS. In cazul in care IP-ul a fost recent schimbat la o pagina web, acest flushing poate remedia problema. Pentru utilizatori de windows: logati-va ca administrator in PC, accesati search bar-ul si tastati CMD.exe dupa care deschideti aplicatia Command Prompt si introduceti codul “ipconfig /flushdns” in interfata CMD.

Pentru utilizatori macOS: accesati ‘’Command Terminal’’ si introduceti comanda “sudo killall -HUP mDNSResponder” in interfata.

Utilizati un instrument pentru disponibilitatea paginii. Exista multe instrumente online care va pot asigura ca pagina cautata intr-adevar este indisponibila.

In cazul in care pagina este creata in platforma WordPress de obicei se afiseaza aceasta eroare daca fisierul .htaccess a fost sters sau regulile au fost transcrise. Va fi nevoie de fixarea setarilor din interfata de admin la sectiunea „Permalinks”, apasand pe butonul „Save Changes”. Aceasta va actualiza setarile.
Daca nu functioneaza, ar trebui actualizat manual fisierul .htaccess din folderul public_html. Schimbati permisiunea fisierului la 666, dupa care repetati procedura in interfata din admin, dupa care repuneti permisiunile anterioare (de obicei 644).

Claudiu Cadar a scris 69 articole