Cand intalniti eroarea 503, inseamna ca ceva a impiedicat un browser sa acceseze site-ul.
503 inseamna ca pagina dvs. este online si ruleaza insa aceasta nu poate fi accesata in momentul respectiv.
De cele mai multe ori, apare doar un mesaj „Service Unavailable”sau „Service temporarily unavailable”.
Daca aveti putin noroc, eroarea 503 va aparea deoarece pagina dvs. WordPress se afla in modul de intretinere, ceea ce se intampla cand actualizati in plugin, o tema sau platforma.
De obicei acest timeout este atat de scurt incat nimeni nu il va observa, insa exista cazuri in care eroare va persista. In cazuri rare nu numai utilizatorii nu vor putea vizita site-ul dar si accesul va fi restrictionat in zona de administrare.
Eroarea 503 poate aparea in mai multe moduri:
503 Service Unavailable
503 Service Temporarily Unavailable
HTTP Server Error 503
HTTP Error 503
Error 503 Service Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Iata cateva solutii pentru remedierea problemei in platforma WordPress:
1.Dezactivati temporar plugin-urile
Una dintre cele mai frecvente cauze ale erorii 503 în WordPress sunt problemele de compatibilitate cu pluginurile. Pentru a determina plugin-ul problematic, va trebui sa dezactivati toate plugin-urile site-ului. Daca eroarea 503 va impiedica la accesarea zonei de administrare, acestea se pot dezactiva redenumind folderul in care se afla. Printr-o conexiune FTP aceste redenumiri se pot efectua cu usurinta, la fel si daca aveti acces in cPanel, la meniul File Manager. In folderul wp-content/plugins din public_html veti gasi toate plugin-urile instalate pentru site-ul dvs. Redenumind intregul folder /plugins toate plugin-urile vor fi dezactivate.
Dupa aceste modificari incercati sa accesati panoul de administrare a paginii, iar daca eroarea 503 a disparut, va insemna ca problema a aparut din cauza unui plugin. Este recomandat sa verificati fiecare plugin separat pentru remedierea problemei. Acest proces poate dura ceva timp daca aveti o multime de pluginuri, dar este vital sa verificati fiecare plugin pe rand. Daca identificati pluginul care cauzeaza eroarea, il puteti dezinstala sau inlocui cu un alt instrument.
2.Dezactivati tema WordPress
Daca v-ati asigurat ca problema nu apare de la plugin-uri, este momentul sa faceti acelasi lucru cu tema dvs activa. Cateodata tema paginii poate fi de vina si este recomandat sa schimbati tema actuala cu cea implicita (Twenty Nineteen, Twenty Seventeen, Twenty Sixteen etc.). In cazul in care nu aveti una instalata, in primul rand trebuie instalat apoi activat. Daca pagina va functiona, inseamna ca s-a gasit cauza erorii.
3.Dezactivati temporar serviciul CDN sau paravanul de protectie (Firewall)
Aceasta se poate realiza din panoul de administrare al paginii dvs. sau redenumind folderul respectiv unde se afla acesta. Prin urmare acesta va elimina stratul suplimentar care a fost creat intre browserul dvs. si serverul de gazduire.
Eroarea 503 se poate intampla si din cauza serviciului Cloudflare. Acesta se poate dezactiva prin 2 metode. In primul rand va fi nevoie sa va logati in contul dvs. de Cloudflare dupa care trebuie selectati domeniul:
-La sectiunea DNS, la recordul A al domeniului, sub titlul coloanei „Proxy status” dati click pe norul portocaliu, care se va schimba in culoarea gri, ce va insemna ca serviciul a fost dezactivat.
-A doua posibilitate pentru a realiza aceasta procedura, se afla la capatul paginii dupa selectarea domeniului, la sectiunea “Advanced Actions”. Aici trebuie sa dati click pe “Pause Cloudflare on Site”, dupa care va apare o fereastra pop-up unde este nevoie sa confirmati intreruperea serviciului Cloudflare pentru domeniul respectiv.
Daca nu utilizati un serviciu CDN sau constatati ca intreruperea serviciului nu va ajuta cu problema dvs, mai sunt cateva solutii de incercat. Nu uitati sa reactivati CDN-ul inainte de a continua.
4.Mariti resursele de gazduire pentru pagina dvs
Daca eroarea 503 apare inca in ciuda tuturor incercarilor de a remedia pana acum, exista sanse mari ca problema sa se fi datorat lipsei resurselor alocate contului de gazduire. Adica, va trebui sa actualizati planul de gazduire pentru a vedea daca acest lucru remediaza problema.
In cPanel la meniul Resource Usage puteti verifica daca ati avut depasiri de resurse in ultimele 24 de ore.
5.Verificati logurile de eroare
Aveti posibilitatea sa verificati logurile de eroare in fisierul error_log din folderul public_html sau la sectiunea Errors din cPanel.
Exista sansa ca logurile sa fie afisate in ordine cronologica inversa. Fiecare log incepe cu afisarea datei si este continuat cu indicatia LogLevel, ce indica severitatea erorii. Acesta va fi urmat de IP-ul clientului, ce indica din cauza cui a aparut problema. In final mesajul va contine calea catre fisierul afectat.
In cazul in care aveti acces SSH , aveti posibilitatea sa rulati o comanda pentru vizualizarea logurilor de eroare:
Apache: /var/log/apache2/error.log
NGINX: /var/log/nginx/error.log
5.Verificati fisierul .htaccess
Repararea fisierului .htaccess poate fi o solutie. Accesand contul cPanel la meniul File Manager veti gasi fisierul respectiv in folderul public_html. In cazul in care nu este vizibil fisierul dati click pe Settings si bifati optiunea Show Hidden Files (dotfiles).
Descarcati fisierul .htaccess dupa care il stergeti din folderul public_html. Incercati accesarea paginii iar daca eroarea a disparut, inseamna ca fisierul .htaccess a fost corupt. Acesta se poate genera foarte simplu din panoul de administrare al paginii dvs la meniul Setari/ Legaturi permanente, unde dati click pe Salveaza modificarile. Prin acesti pasi WordPress va genera automat un fisier nou .htaccess .
Concluzie:
Pentru a ajunge la cauza principala a erorii 503, va trebui sa urmati acesti pasi pentru a remedia problema:
-Dezactivați temporar pluginurile
-Dezactivati tema
-Dezactivati CDN-ul si CloudFlare daca este cazul
-Verificati/mariti resursele alocate
-Verificati logurile de eroare pentru mai multe informatii
-Verificati fisierul .htaccess