Indica faptul ca serverele sunt suprasolicitate sau se realizeaza mentenanta pe ele. Suprasolicitarea poate fi cauzata de configuratie gresita sau trafic extrem crescut brusc. Aceasta eroare presupune ca serviciul va deveni disponibil la un moment dat. Aceasta nu inseamna ca problema exista cu site-ul pe care doriti sa-l accesati.
In cazurile respective puteti incerca cateva lucruri rapide pentru a accesa site-ul dorit:
- Reincarcati pagina: fiindca este o eroare temporara, actualizarea paginii poate fi o solutie (Atentie: In cazul in care efectuati o plata si apare eroarea mentionata, reincarcarea paginii poate sa perceapa taxa de doua ori).
- Verificati indiferent de motiv, daca doar dumneavoastra aveti o problema de accesare, sau este inaccesibil si pentru altii.
- Ati verificat site-ul si este functional, ar fi recomandat o repornire simpla a dispozitivelor (PC, Wi-Fi, modem etc.)
- Probleme de DNS: ca de exemplu domeniul nu este pointat catre IP-ul corect sau contul a fost migrat la un nou furnizor de hosting si propagarea nu s-a finalizat in totalitate (ce poate dura de la 30 de minute pana la 48 de ore)
- Goliti/stergeti memoria cache DNS din sistemul de operare: Pentru windows, accesati “Command Prompt” si introduceti comanda “ipconfig /flushdns” dupa care va aparea “Successfully flushed the DNS resolver Cache” daca a functionat. Pentru MAC introduceti comanda “dscacheutil -flushcache” in terminal.
- Daca ati incercat toate solutiile si eroarea persista, singura solutie este sa asteptati si sa incercati mai tarziu.
In cazul in care site-ul este in WordPress cateva sfaturi pentru solutionarea problemei:
- Asteptati si reincarcati din nou site-ul
- Dezactivati VPN-ul (in cazul in care utilizati un serviciu VPN)
- Dezactivati Firewall-ul Web: daca acesta rezolva problema este probabil ca serverul dvs de hosting blocheaza adresele de IP de firewall. Furnizorul de servicii firewall (Sucuri, CloudFlare) trebuie sa va transmita lista de IP-uri care trebuie adaugate de gazda de hosting pentru a adauga in lista.
- Utilizati o conexiune la internet diferita sau utilizati servicii online pentru a vedea daca site-ul dvs. este cazut doar pentru dvs. sau pentru toata lumea .
- Optimizarea bazei de date: folosind spre exemplu phpMyAdmin fiindca o baza de date corupta poate provoca eroarea 504 Gateway Timeout (faceti o copie de rezerva a bazei de date WordPress inainte de a efectua orice actiune).
- Dezactivati pluginurile si setati la tema implicita: redenumind folderul “plugins” (de ex: pluginsOLD), dar daca nu a rezolvat problema, schimbati tema WordPress implicita si verificati daca funcitoneaza site-ul.
In cazul in care utilizati un server virtual sau dedicat, modificarile unor setari pot rezolva problema.
La Apache :
in fisierul httpd.conf adaugati “Timeout 600” iar in fisierul php.ini adaugati “max_execution_time 300”.
La Nginx :
In fisierul http_settings.conf schimbati valorile la urmatoarele:
proxy_connect_timeout 600;
proxy_send_timeout 600;
proxy_read_timeout 600;
send_timeout 600;
Editati fisierul php.ini si adaugati urmatoarea valoare: max_execution_time 300
Eventual sa mariti setarea pm.max_children din fisierul de configurare al php_fpm
In cazul in care apare “504 Gateway Timeoud cloudflare-nginx”, problema provine de la CloudFlare si ar fi recomandat sa luati legatura cu ei in acest sens. De obicei incep sa lucreze la rezolvarea problemei in timp.
Daca apare urmatoare eroare, cel mai probabil serverul de web este inchis sau prezinta erori de configurare: