Ce sa fac daca se trimite spam de pe siteul meu

Daca primiti un mesaj de tipul „Atentie! Se face spam de pe siteul dumneavoastra” sau „am fost nevoiti sa blocam functia mail datorita faptului ca trimiteti spam” de la firma dumneavoastra de gazduire, probabil ca v-ati intrebat cum este posibil ca cineva sa trimita mailuri nesolicitate fara acordul dumneavoastra. In realitatea, deoarece peste 50% din siteurile gazduite pe shared hosting sunt construite cu ajutorul platformelor open-source, este foarte usor pentru un atacator din internet sa profite de vulnerabilitatile din aceste instalatii si sa trimita spam. Un al doilea caz foarte intalnit este acela in care utilizatorul a setat o parola foarte simpla pentru contul lui de mail. Ne referim aici la parole de tipul „florin”, „1988, „parolamea” sau „12345”. In aceasta situatie, este foarte usor pentru un robot sa incerce liste de mii de parole des folosite de utilizatori, pana o va folosi pe cea corecta si va dobandi acces la cont.

Claus Web face monitorizare continua la trimiterea de mailuri de pe serverele proprii, astfel incat daca de pe contul dumneavoastra se face spam, veti primi o notificare din partea noastra in doar cateva minute. In mailul de notificare, veti primi o parte din logul de trimitere email pentru contul dumneavoastra unde vor fi listate mesajele nelegitime trimise. De asemenea, logul va contine userul care a trimis spam, ora si minutul la care s-a trimis, precum si o listare a posibilelor scripturi care fac trimiterea posibila.

In cazul in care ati folosit o platforma WordPress pentru a crea siteul, problema vine cel mai probabil de la fisierele siteului. Cel mai des este vorba despre plugin sau o tema neactualizata, despre platforma in sine sau despre injectarea de malware in scripturile siteului. Pentru a preveni acest lucru trebuie sa va logati periodic in partea de administrare Wordpres si sa actualizati pluginurile, temele si instalatia, deoarece apar saptamanal update-uri de securitate.

Acelasi lucru se aplica si pentru instalatiile Joomla. Este indicat ca orice CMS folositi sa il tineti mereu la ultima versiune, impreuna cu toate componentele acestuia. De asemenea formularele de contact, comentarii, login si comanda trebuie sa fie protejate cu coduri CAPTCHA.

In alte situatii, este posibil ca mailul de informare sa contina exact adresa de mail de pe care se face spam. In acest caz, va trebui sa schimbati urgent parola acelui cont de email. Informatiile pentru efectuarea acestei operatiuni vor fi continute in mesajul primit de la unul din operatorii Claus Web. De asemenea, este o idee buna sa scanati dispozitivele de pe care s-a facut conectarea la acea adresa cu un antivirus actualizat la zi.

Desigur, in orice moment, puteti obtine mai multe informatii despre cum s-a facut trimiterea de spam si de unde provine problema, daca dati un simplu reply la mesajul de atentionare sau ne scrieti un mail pe asistenta@claus.ro

Claudiu Cadar a scris 39 articole

Raspunde la acest comentariu

Adresa Dv. de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>