Eroare cPanel File Manager „An error occurred. Your account may be over its quota or you attempted to upload a folder.”

Daca ai intampinat mesajul:

“An error occurred. Your account may be over its quota or you attempted to upload a folder.”

in timp ce incerci sa incarci fisiere folosind File Manager din cPanel, este posibil ca problema sa nu fie legata doar de spatiul de stocare, ci de modul in care accesezi cPanel-ul. Cel mai des este vorba despre limitari impuse de CloudFlare, dar eroarea poate aparea si daca accesezi cPanel-ul prin webserver (de exemplu cpanel.domeniu.com) fara portul standard :2083.

Ce inseamna mesajul

Mesajul poate induce in eroare, pentru ca sugereaza ca ai depasit spatiul alocat sau ca ai incercat sa incarci un folder, dar de fapt, in multe cazuri, problema este data de limitarile tehnice ale CloudFlare sau de felul in care este accesat cPanel-ul prin domeniu si nu direct prin portul sau dedicat.

Cauze posibile

  1. Limita de upload HTTP POST a CloudFlare
    Planurile CloudFlare au limite diferite pentru dimensiunea cererilor POST. Daca incerci sa incarci fisiere mari prin File Manager, upload-ul poate fi blocat de aceste restrictii.

  2. Quota (spatiu de stocare) aproape plin sau depasit
    Chiar daca CloudFlare este implicat, daca ai foarte putin spatiu disponibil in contul de hosting, upload-ul poate esua.

  3. Accesarea cPanel prin webserver in loc de port dedicat
    Daca deschizi cPanel printr-un subdomeniu precum cpanel.domeniu.com fara sa folosesti portul standard :2083, traficul trece prin webserver si este supus regulilor suplimentare de limitare (inclusiv cele de la CloudFlare). Acest lucru poate declansa aceeasi eroare.

  4. Incercarea de a incarca un folder
    File Manager suporta upload doar pentru fisiere individuale. Daca vrei sa incarci un folder, acesta trebuie arhivat mai intai (ex. in format .zip).

Solutii & metode de lucru

  1. Acceseaza cPanel direct prin IP + port 2083
    Exemplu: https://192.168.0.1:2083. Astfel ocolesti webserverul si CloudFlare.

  2. Evita accesarea cPanel doar prin webserver (subdomeniu fara port dedicat – cpanel.domeniu.com=Gresit / https://192.168.0.1:2083 sau https://domeniu.com:2083 = Corect)
    Pentru operatiuni de upload mari, foloseste intotdeauna portul :2083 sau conecteaza-te prin IP.

  3. Dezactiveaza proxy-ul CloudFlare pentru subdomeniul cPanel
    Daca folosesti cpanel.domeniu.com, seteaza in CloudFlare “DNS only” (nor gri) pentru acest subdomeniu, astfel incat traficul sa nu mai treaca prin CloudFlare. (Cum sa dezactivezi proxy-ul Cloudflare pentru domeniul tau)

  4. Upgrade la un plan CloudFlare cu limite mai mari
    Daca vrei sa pastrezi proxy-ul activ, poti trece la un plan mai avansat care permite uploaduri mai mari.(Actualizeazati contul cu CloudFlare. CloudFlare ofera limite de incarcare diferite in functie de nivelul contului tau, pe care le poti consulta aici)

  5. Foloseste FTP/SFTP pentru fisiere mari
    FTP nu este afectat de limitele CloudFlare si permite uploaduri mult mai rapide si mai stabile.

  6. Curata fisiere vechi sau mari
    Elibereaza spatiu daca intr-adevar contul tau este aproape plin.

Sfaturi si bune practici

  • Evita sa accesezi cPanel doar prin webserver cand ai de incarcat fisiere mari.

  • Foloseste intotdeauna portul :2083 pentru a preveni erori de acest tip.

  • Incarca fisiere mari prin FTP/FTPS, nu prin File Manager in browser.

  • Verifica mereu planul CloudFlare si limitele asociate.

Concluzie

Eroarea „Your account may be over its quota or you attempted to upload a folder” nu inseamna intotdeauna ca spatiul tau este plin. Cel mai des, problema este cauzata de CloudFlare sau de accesarea cPanel prin webserver (ex. cpanel.domeniu.com) fara portul :2083. Solutiile includ accesarea directa prin IP + port, dezactivarea proxy-ului CloudFlare pentru subdomeniul cPanel, sau folosirea FTP pentru fisiere mari.

Astfel, poti evita limitarile si poti lucra fara intreruperi cu fisierele tale pe server.

Orlando a scris 6 articole