Stocarea de date ale vizitatorilor europeni pe serverele din Statele Unite ale Americii

Stocarea Datelor

Daca depozitati/salvati datele vizitatorilor europeni pe serverele cu sediul in Statele Unite ale Americii (site-urile de WordPress mai aglomerate fac aceasta) exportati “informatii personale identificabile”, sau IPI, ale utilizatorilor din Europa in Statele Unite ale Americii. Legislatia europeana nu permite exportul de IPI al utilizatorului, cu exceptia companiilor care pot demonstra ca vor proteja confidentialitatea datelor utilizatorului european. In urma cu aproximativ 15 ani s-a semnat decizia Harbor Safe SUA-UE, care a permis companiilor americane sa stocheze date europene in mod legal. Acordul a fost infirmat de catre instantele europene saptamana trecuta.

Asta inseamna ca, daca pastrati IPI/datele personale ale membrilor europeni pe site-ul dvs. WordPress pe servere din Statele Unite ale Americii, s-ar putea sa fiti actionat in justitie, desi impactul deciziei este neclar in acest moment.

Va recomandam sa aflati daca furnizorul dvs. de gazduire este constient de aceasta schimbare. Furnizorul dvs. de gazduire poate (cum ar fi Amazon) ca are deja acorduri cu statele membre ale UE care acopera aceasta schimbare in legislatia europeana.

Restul acestui articol are mai multe detalii despre ceea ce inseamna “safe harbor” , de ce a avut loc schimbarea.

Europa este considerata a avea legi de confidentialitate mai stricte decat Statele Unite ale Americii. Companiile care opereaza in Europa nu au voie sa trimita informatiile de identificare personala al utilizatorului (IPI) in afara Europei, cu exceptia cazului in care datele sunt protejate in mod corespunzator. Odata ce datele sunt in afara Europei, acest lucru nu poate fi dispribuit de catre o alta companie sau organizatie, cu exceptia cazului in care organizatia a demonstrat, de asemenea, ca vor proteja in mod adecvat datele.

La sfarsitul anilor 1990, Comisia Europeana a lucrat cu Departamentul de Comert al Statelor Unite pentru a dezvolta principiile internationale de confidentialitate, sferei de siguranta, care le-ar permite companiilor bazate in SUA transferul si stocarea datelor de client, atat timp cat a fost oferit o protectie corespunzatoare pentru date.

Munca lor a dus la ceea ce este cunoscut sub numele de “Safe Harbor SUA-UE”. Puteti afla mai multe despre acest program accesand export.gov.

Saptamana trecuta, Curtea Europeana de Justitie a declarat programul Harbor Safe SUA-UE ca lipsit de validitate. Efectele acestei hotarari sunt inca in curs de interpretare, astfel incat nu trebuie sa intrati in panica daca gazduiti un site web in SUA si stocati datele clientilor europeni. Vom discuta de ce Harbor Safe SUA-UE nu este un tratat valid si ce ar putea insemna acest lucru pentru proprietarii de site-uri si editori care stocheaza date obtinute de la membri sau clientii Europeni.

De ce a avut loc aceasta schimbare?

Pornind de la dezvaluirile lui Edward Snowden legate de activitatea de spionaj a NSA, Schrems a depus plangere la autoritatea irlandeza de protectie a datelor. El a sustinut ca dreptul si practicile din SUA nu asigura o protectie suficienta a datelor transferate catre aceasta tara impotriva supravegherii de catre autoritatile publice.

Daca aveti intrebari, va rugam sa contactati Comisia Europeana, autoritatea europeana corespunzatoare de protectie a datelor nationale, sau un consilier juridic.

In acest moment, daca stocati datele europene pe servere bazate in SUA, va recomandam sa continuati sa monitorizati aceasta situatie, deoarece evolueaza. Pe parcursul urmatoarelor cateva saptamani unele indrumari de orientare vor aparea probabil la Departamentul de Comert


Ce inseamna SEO si SEM ?

Subiectul promovarii unui site in mediul online a ajuns sa fie unul dintre cele mai dezbatute in mediul informatic. Pe de-o parte au aparut numeroase persoane care presteaza servicii de promovare online, lucru care a dus la o reducere substantiala a tarifelor, iar pe alta parte utilizatorii simplii au devenit din ce in ce mai constienti de importanta acestei investitii in afacerea personala.
Promovarea online se imparte in doua mari categorii : SEO si SEM. Cu siguranta, am auzit cu totii acesti doi termeni, dar poate nu stim ce inseamna si cu ce ne ajuta. SEM si SEO sunt doua procese complexe in dezvoltarea site-urilor web care ajuta la promovarea acestora atat online cat si offline, atat onpage cat si offpage. Scopul acest procese este sa ne optimizam paginile web in functie de unele tehnici generale de promovare pentru a obtine o pozitie cat mai buna in motoarele de cautare, pentru a genera un trafic cat mai ridicat.

SEO inseamna optimizare pentru motoarele de cautare, iar SEM se refera la marketing pe motoarele de cautare. Exista o diferenta vizibila intre cele doua, dar ambele au in comun faptul ca urmaresc o pozitie buna in SERP, in motorul de cautare si in paginile de rezultate. SEM se refera, cu alte cuvinte, la metode ce au ca obiect site-ul, dar sunt externe lui, si care urmaresc propulsarea site-ului in cauza pe prima pagina in motorul de cautare. Partea SEO se refera la optimizarea continutului site-ului, la formatarea textelor, la codul site-ului, la structura, la design etc. Aceasta poate fi denumita si partea onpage.
seo-sem
Daca optimizarea in motoarele de cautare prin modificarea continutului site-ului este de datoria SEO, SEM intra in optimizarea offpage. Mai exact, se refera la metode de linkbuilding, metode de sustinere a linkurilor la cautari prin: schimb de linkuri, plata aparitiei unor articole in diverse site-uri populare sau bloguri care contin cuvinte cheie cu trimitere catre paginile care doresc sa fie promovate sau prin plata de linkuri pe alte site-uri. In concluzie, diferentierea este ca zona SEO se refera strict la echilibru pe paginile web ale site-ului, iar SEM inseamna metodele prin care aceste pagini web si continutul lor devin populare sau primesc intaietate daca sunt indeplinite anumite conditii puse de motorul de cautare.

In ultimii ani, motoarele de cautare au modificat foarte mult regulile prin care acorda punctaje site-urilor si/sau le plaseaza in paginile de rezultate. Cel mai bun exemplu este Google, cel mai popular motor de cautare, dar si cel mai… schimbator.
De aceea, intotdeauna va recomandam sa alegeti pentru promovarea online, fie SEO sau SEM, o firma profesionista si cu vechime in domeniu, pentru a obtine garantia unor servicii de calitate, precum si pentru a va asigura ca o regula noua implementata de motorul de cautare nu va trece neobservata. O firma profesionista va fi informata mai repede despre aceste schimbari, iar impactul asupra site-ului dumneavoastra va fi minim.
Claus Web ofera servicii de promovare SEO si SEM, avand in spate o echipa puternica si experimentata. Oferta noastra este detaliata pe pagina de Servicii : SEO si SEM.


Despre prima pozitie in Google

Google locul unu

Pentru oricine doreste sa deschida o afacere online, atingerea primei pozitii in cautarile Google trebuie sa devina o obsesie. Nu este o exagerare, nu trebuie privita cu scepticism, ci este un adevar pe care specialistii in domeniu il confirma. Concurenta pe diferite nise sau cuvinte-cheie este in continua crestere, iar majoritatea utilizatorilo incearca sa “pacaleasca” Google sau sa incerce tot felul de trucuri sau smecherii. Pentru ca mai apoi, sa ajunga sa fie penalizati de Google atat de drastic inca nu mai poate fi facut nimic, nici dupa interventia unui specialist.
SEO-ul curat si facut cu rabdare, de un profesionist nu poate fi inlocuit de niciun truck sau vreun program. Si probabil nu va putea fi niciodata.

Pentru ca locul unu 1 in cautare la Google (prima pozitie) nu poate fi garantat de nimeni, va prezentam mai jos ce spune in mod oficial Matt Cutts (inginer la Google) despre acest fapt:

Pentru mai multe informatii despre serviciile de Promovare Web oferite de Claus Web va recomandam sa accesati oferta noastra